Assalamualaikum W.B.T. dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi melawat blog saya yg serba kekurangan ini,, moga dgn info & cerita dari saya dapat dikongsi bersama.. yang baik itu datang dari Allah SWT,, dan yg buruk itu datang dari kelemahan saya sendiri.. wassalam..

Tuesday, October 25, 2011

tau dak pasal crita ny?? sedih,, xdak perikemanusiaan lgsung!

kanak2 ny dh meninggal.. yue yue.. kesian dya.. kejam btoi org yg buatnya jd sampai mcm ny!

sedih btol tgk vdeo ny..

ya Allah!! apa dh jd dgn manusia zaman skrg ny,,
dugaan.. manusia jenis apa ny! xdak rasa kesian langsung!
sedih betoi laa.. 

APA PENDAPAT ANDA?? 
bca brita bwah ny.. awfar amek kt SINI

BEIJING - Polis China telah mengemukakan pendakwaan ke atas seorang lelaki yang disyaki memandu sebuah kenderaan dan melanggar lari seorang budak perempuan berusia dua tahun yang mati akibat kecederaan parah yang dialaminya, lapor media pemerintah semalam.
Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) pihak berkuasa menunjukkan sekurang-kurangnya 18 pejalan kaki melintasi budak perempuan tersebut tanpa menghulurkan sebarang bantuan selepas dia dilanggar sekali gus mencetuskan kemarahan orang awam di China.
Sebuah akhbar tempatan, Procuratorial Daily dalam laman webnya melaporkan bahawa suspek, Hu Jun, 24, didakwa kerana menyebabkan kematian budak perempuan yang nama jolokannya, Yue Yue di bandar Foshan, selatan China pada 13 Oktober lalu.
Beberapa laporan sebelum ini menyatakan, terdapat pemandu kedua yang melanggar budak perempuan itu ketika dia terbaring di jalan raya tetapi akhbar berkenaan tidak menyebut mengenai individu terbabit.
Berjuta-juta rakyat China melayari Internet untuk menonton klip video insiden berkenaan yang berlaku di sebatang jalan yang sempit di kawasan pasar Foshan.
Polis Foshan berkata, Jun yang berdepan hukuman penjara tiga hingga tujuh tahun jika dia didapati bersalah, telah menyerah diri selepas insiden itu berlaku.

hukuman penjara ja? setimpal ka? kalau kt malaysia, mesti dh kna hukum gantung kn? atau pun kena sebat.. erkk!! sakit.. tp setimpal la dgn kesalahannya tu kan? kalau awfar kn, org2 yg tgk yue yue tanpa sebarang respon pun awfar akan amek tindakan,, kejam la kan.. wat derk ja tgk budak tu dh teruk, kot la nk tolong.. ny dak,, blh p tgk sja,, ish3... cuba kena tang depa.. rasa cm na? ish!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...