Assalamualaikum W.B.T. dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi melawat blog saya yg serba kekurangan ini,, moga dgn info & cerita dari saya dapat dikongsi bersama.. yang baik itu datang dari Allah SWT,, dan yg buruk itu datang dari kelemahan saya sendiri.. wassalam..

Sunday, November 10, 2013

apreciate the artist..

assignment ni sbenarnya..
hmmm.. untuk subjek apresiasi seni.. but still xpaham lg nk buat cm na..
yg pasti kna pilih seorang pelukis tempatan dgn seorang pelukis barat..
bandingkan 2 pelukis ni.. hmmm...

pelukis tempatan aku pilih Ibrahim Abu Bakar..(belum search lg pasai beliau)
pelukis barat plak aku pilih Andy Warhol.. sebenarnya nk ambik Jackson Pollock..
aku suka Jackson Pollock lg.. tp dh ada org chup daaa.. hmm,,
andy warhol pun andy warhol laa...

ok.. ni biodata andy warhol..

andy warhol atau nama sebenarnya, Andrew Warhola..
lahir pada 6 ogos 1968.. di Pittsburgh, Pennsylvania, United States..
beliau meninggal dunia pada 22 februari 1987 dekat bandar New York, US..
beliau warganegara Amerika..
beliau mahir dalam bidang cetakan, catan, cinema dan fotografi..
beliau mendapat pendidikan di Institut Teknologi Carnegie (Universiti Carnegie Mellon)
seni beliau banyak dalam aliran popart..




klu nk crita psai dya ni panjang laa...
so bg detail ckit ja.. supaya knai la ckit2..
emmm...

yg ibrahim abu bakar tu nnt la kot aku crita.. 
ok...
bai...






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...