Assalamualaikum W.B.T. dan salam sejahtera. terima kasih kerana sudi melawat blog saya yg serba kekurangan ini,, moga dgn info & cerita dari saya dapat dikongsi bersama.. yang baik itu datang dari Allah SWT,, dan yg buruk itu datang dari kelemahan saya sendiri.. wassalam..

Monday, November 25, 2013

Tuah dan Buena

ada makhluk baru laa...

*gambar at google


sudah la aku kepingin nate ni,, tp xdapat.. last2 ada la jual kat expo keusahawanan kt USM laa,, kt depan dewan budaya, tempat selalu aku lalu.. sbb dkat school of art,, hmm.. alang2 dh ada, aku pun order la.. dh order tu lmbat la nk dpat,, aku order hari isnin, jumaat baru dapat.. kononnya ramai la yg order,, dh dpat tu, YA ALLAH!!! indahnya ciptaan Ilahi,, sungguh comel.. ^_^ geram aku tgk,, tp kesian akuarium dia kecik la plak.. hmmm.. hampeh,, sempit..

tgk ni.. kosong plak,, cuma ada batu seketul..



last2 aku letak dalam baldi.. pehtu aku buat rumah a.k.a khemah utk Tuah n Buena ni,,, 
aku cari batu lg, tau amebik kt mna? kt studio catan.. nasib la.. aku cilok jaa.. hahaha...

 khemah diperbuat drpd penutup bekas makanan,
aku patahkan penutup tu kpd dua, pehtu letak selotape hitam,, tu nmpak hodoh tu..
xpa.. save bajet.. hehee.. nnt aku blk kampung nnt boleh la makeup rumah Tuah n Buena ni bg elok,,
ok.. 




suka bersembunyi.. klu boleh, nk masuk teruih bawah batu tu,, haish! 

knapa kura-kura aku diberi nama Tuah dan Buena?

asalnya mcm ni,, aku pernah dgr org kata kura2 ni bawak malang..
haish! tp aku xcaya la benda tu.. kura-kura pun ciptaan-Nya..
mna blh kata mcm tu.. kura-kura ni comel laa..
hmmm... sbb nk elakkan drpd org dok kata bwk malang ni,
so aku letak nma Tuah laa.. Tuah untuk kura-kura jantan..
aku suka plak.. mcm Hang Tuah.. :) hahaa.. nama klasik ckit..
nama ni asalnya Yanie(roomate aku) yg cadangkan.. aku teruih stuju,, 

pehtu yg kura-kura betina plak diberi nama Buena..
aku search nama ni kt google woo.. actually nk boh nma bueno..
tp mcm kinder bueno plak,, nmpak sdap plak nnt..
haa,, Buena tu dalam Spanish.. maksud dya 'baik'.. 
Buena & Bueno tu maksud sama ja...
xcaya try google translate.. huhuu.. 

soooooo...
terwujudlahhhhhhhhh.....
T U A H  dan  B U E N A

tadaaaaa.....














K BYE!!!!!!! ^_^







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...